پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

امير نظام گروسي، صاحب اصلي موزه قاجار

۱۰۶ بازديد

امیر نظام گروسی، صاحب اصلی موزه قاجار

 

امیر نظام یا حسن علی گروسی، یکی سیاستمدارن و نویسندگان کرد در دوره حکومت قاجار بوده است که اولین ماشین ضرب سکه، تمبر، چاپ و … را وارد ایران کرد و همچنین در ساخت و افتتاح مدرسه مظفریه نیز نقش داشته است.

 

او عمارت قاجار را در شهر شاه نشین تبریز بنا نمود و به زیبایی های شهر افزود. مساحت و زمین این عمارت حدود 3000 متر مربع می باشد و ساختمانی دو طبقه با 16 ستون دارد.

 

فضای سبز، گل و درختان، شیشه و پنجره های رنگی، گچ بری و کاشی کاری و … این عمارت نیز به ارزش ها و زیبایی های آن افزوده است.

آدرس موزه قاجار تبریز

 

اگر به تبریز سفر می کنید، حتما به این موزه زیبا و تاریخی معروف ایران سر بزنید تا لذت بیشتری از سفر  خود ببرید.

https://rb.gy/dxxpxy

https://n9.cl/vkozc

آدرس: خیابان ثقه الاسلام، قسمت راست، خیابان شهریار، جنب بیمارستان کودکان، موزه قاجار تبریز.

بازار تبریز، قدیمی ترین بازار خاورمیانه

 

بازار تبریز

 

بازار تبریز، قدیمی ترین، بزرگترین و طولانی ترین بازار سرپوشیده ایران، با قدمتی از قرن چهارم هجری می باشد؛ که نزد گردشگران و شهروندان تبریز بسیار حائز اهمیت و قابل توجه است.

معماری و ساخت بازار بزرگ تبریز

 

در ساخت و بنای این بازار قدیمی و معروف، از آجر، سفال، دریچه های جریان هوا در سقف، آیینه ها و … استفاده شده است.

 

بازار تبریز از چندین بخش بزرگ تشکیل شده که هرکدام مخصوص چیزی می باشند؛ در ادامه این مقاله آن ها را معرفی خواهیم کرد.

 

تیمچه ها: تیمچه ها قسمت های از بازار هستند که کالاهای مخصوص و گران تری داردند؛ برای مثال میتوانیم به، تیمچه مظفریه که شامل فرش های زیبا  و دستبافت می شود و تیمچه امیر که مخصوص فروش طلاف جواهر و زیورآلات است اشاره نماییم. این تیمچه ها در 3 طبقه بنا شده اند که هر طبقه از آنان به صورت جداگانه به انبار کالا، محل کار و فروش، و مکان استراحت اختصاص داده شده است.

 

راسته ها: این بازار شامل انواع راسته های اصلی و فرعی می باشد؛ که در محل تقاطع شان 3 راه و 4 راه ها با سقف های گنبدی شکل آجری  وجود دارد. از مهم ترین راسته های بازار تبریز میتوانیم به: راسته بازار قدیم تبریز، راسته بازار کفاشان، راسته بازار سفی، راسته بازار دله زن کوچک، راسته بازار جمعه مسجد، راسته بازار دله زن بزرگ و … اشاره کنیم.

 

کاروانسرا ها: کاروان سرا ها، مهمانخانه های بین راهی در شهر ها بودند که مهاجران و مسافران در آنجا استراحت میکردند.

 

در بازار بزرگ تبریز نیز کاروان سراهایی وجود دارد که برای تخلیه بارها و چهارپایان و مسافران اتاق دارند؛ همچنین از حیاط کاروانسرای بازار تبریز نیز  به عنوان محلی برای تنفس و اکسیژن استفاده می شده است.

 

از معروف ترین آن ها می توانیم به کاروانسرای حاج ابوالحسن، کاروان سرای حاج میرزا محمد و کاروانسرای امیر اشاره نماییم.

 

سرا ها: سراهای مختلفی مانند سرای رجی، سرای میرزا مهدی و سرای امیر در این بازار موجود است که در گذشته در آنان بار تخلیه می کردند و گاهی نیز در حیاط آن می نشستند.

 

سراها در 2 طبقه ساخته و بنا می شوند که در طبقه اول آن انبارها و کارگاه ها، و در طبقه دوم آن ها نیز تجارت خانه ها قرار داش

https://justpaste.it/ft3cp

https://issuu.com/tomorivas4

https://www.quora.com/profile/Tomo-Rivas

https://www.ted.com/profiles/45986795

https://myspace.com/tomorivas4

http://www.4mark.net/story/11211153/%e2%ad%90-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d9%87%d9%85%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d9%87%d9%85%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%e2%ad%90

https://soundcloud.com/tomorivas4

https://www.hackster.io/tomorivas4

https://triberr.com/TomoRivas4

تند.

یادگیری زبان روسی، یک تجربه هیجان‌انگیز و مفرح است که به افراد این امکان را می‌دهد تا به یک فرهنگ غنی و تاریخ بلند پیوند بسازند. زبان روسی، یکی از زبان‌های اسلاوی است که در روسیه و مناطق اطراف آن به کار می‌رود. یادگیری این زبان به فرد این امکان را می‌دهد تا با ادبیات بزرگ، موسیقی پرقدرت، و هنرهای تجسمی شگفت‌انگیز این کشور آشنا شود. همچنین، آشنایی با زبان روسی به افراد این امکان را می‌دهد تا در تبادل فرهنگی و تجاری با جوامع روسی‌زبان شرکت کرده و از فرصت‌های شغف‌انگیز متنوعی بهره‌مند شوند.

 

یادگیری زبان روسی نه تنها یک وسیله برای ارتقاء مهارات زبانی است، بلکه به فرد امکان می‌دهد تا در دنیای امروزی که جهانی شده است، ارتباطات بین‌المللی برقرار کند. با یادگیری روسی، افراد می‌توانند در تبادلات فرهنگی، کسب و کارهای بین‌المللی، و حتی سفرهای توریستی به روسیه شرکت کنند. این تجربه یادگیری، علاوه بر افزایش دانش زبانی، باعث گسترش دیدگاه و توسعه تفکرات فرهنگی در فرد می‌شود و او را به شهروندی جهانی تبدیل می‌کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.